De ce sa mergi pe Musala

0 Shares

Daca esti interesat de excursii Musala iti recomandam sa citesti acest articol.

Cel mai inalt munte din Bulgaria se numeste Musala, este de 2925 de metri si se afla in muntele Rila. Va voi oferi o scurta trecere in revista a ceea ce trebuie sa stiti daca ati decis ca acest lucru este ceva ce vreti sa faceti cu adevarat si il planificati deja.

In primul rand, pentru a intelege nivelul de dificultate, alpinismul in Cherni Vrah pe Vitosha este ca o plimbare in parc in comparatie cu alpinismul pe Musala. Este bine sa purtati pantofi de drumetie confortabili deoarece terenul este destul de stancos si chiar daca vremea este buna devine alunecoasa in unele locuri. Verificati in prealabil prognoza, probabil ca doriti sa evitati orice conditii meteorologice nefavorabile.

Am mers la Borovec dimineata si in jurul orei 9.30 am fost la coada de asteptare pentru lift. Biletul este de 12.00 lv retur pentru lift. Un sfat bun este atunci cand cineva cumpara biletele, sa aiba pe cineva care asteapta la coada pentru ascensor, deoarece exista doua cozi diferite si nu doriti sa mai asteptati prea mult. Deci, prima parte este de aproximativ 20 de minute de la Borovec la Iastrebec, unde pleaca majoritatea partiilor de schi. Exista o oprire la mijloc la care nu doriti sa faceti greseala sa coborati (asa cum am facut aproape), daca sunteti pe drumul spre Musala.

Cand coborati de pe ascensor exista un traseu care ne-a luat in jurul a 45 de minute pentru a ajunge la cabana Musala, care a fost prima noastra oprire de odihna. De asemenea, am luat niste poze foarte frumoase la lac si am baut niste apa.

Apoi ne-am continuat drumul spre asa-numitul lac de gheata pe care l-am facut in aproximativ o ora. Am trecut pe langa alte lacuri (am comparat aceste lacuri cu fotografiile prietenilor si acestea sunt lacurile Rila, deci exista o asemanare pe care o veti gasi izbitoare). Cel mai bun lucru a fost un curent de apa proaspata in care sa ne umplem sticlele de apa. Am vazut deja varful Musala si am fost incantati ca suntem aproape la varf. Aceasta ultima parte a fost insa cea mai dificila din lac pana la varf si ne-a luat in jur de 35 de minute.

Sentimentul de a fi in partea de sus pe Musala este uimitor, vederea este spectaculoasa si vantul care sufla in fata ta iti ofera simtul libertatii. Am ramas o ora pentru a face fotografii, pentru a ne bucura de vedere, pentru a ne odihni si pentru a manca pachetelul pe care ni l-am adus. In ansamblu, au fost in jur de 3 ore de mers cu toate opririle.

Gandurile mele erau ca intoarcerea ar fi mai rapida decat urcarea, dar nu a fost. A trebuit sa fim atenti si sa mergem incet pe pietre si erau foarte putini oameni care inca se urcau, asa ca trebuia sa asteptam la anumite puncte. Ne-am intors la lift in jurul orei 16:30 si ne-am simtit extenuati de la mers. In ciuda traseului dur, m-am bucurat ca am vazut atat de multi parinti care isi aduceau copiii mici, mergand sau purtandu-i in hamuri de copii speciale!